Pagrindinis » GLITIMO ŽALA JŪSŲ ORGANIZMUI

GLITIMO ŽALA JŪSŲ ORGANIZMUI

freshweb birželio 12, 2017 Komentarų: 0
D

Dar visai neseniai daugelis sveiką gyvenimo būdą propoguojančių žmonių maisto produktų etiketėse ieškodavo organizmui kenksmingų koncervantų, cukraus, riebalų bei kitų priedų. Tačiau šiandien be visų organizmui kenksmingų maisto priedų, ieškome ženkliuko arba prierašo ,,BE GLITIMO“.

Prieš dešimtį metų jautrumas gliutenui ir to sukeliamos ligos buvo vadinamos labai retomis. Dabar skaičiuojama, kad vien Lietuvoje sergančiųjų celiakija (dažniausiai pasireiškianti gliuteno netoleravimo liga) gali būti apie 20–40 tūkst.

Glitimas – tai apibendrintas baltymų pavadinimas, kurio aptinkama daugelyje grūdinių kultūrų. Gliutenas arba glitimas (angliškai „gluten“) – tai baltymas esantis kviečiuose, rugiuose ir miežiuose. Jis yra daugumoje šiuolaikinės mitybos produktuose: duona, makaronai, manų kruopos, pica, visi kepiniai, sojos padažai, ir daug kitų.

Tačiau apie glitimą bei jo daromą nepataisomą žalą organizmui susimąstome tikrai ne visi. Daugelis naudojame grūdines košes, kurias dažnai siūlome ir savo vaikams, nei neįtardami apie jų keliamą pavojų sveikatai. Daugiausiai žinių apie glitimą bei jo paplitimą maisto produktuose žino žmonės, sergantys celiakija. Celiakija – lėtinė virškinimo liga, kai kūnas nenatūraliai reaguoja į baltyminio glitimo patekimą į organizmą.

Visi žinome, jog sumaišę miltus su vandeniu, gauname lipnią, klijus primenančią masę, kurios konsistenciją ir sukuria gliutenas. Šiuos „klijus“ suvalgome, ir jeigu mūsų organizmas gliuteno netoleruoja, tai pasireiškia sveikatos sutrikimais. Šimtai klinikinių tyrimų rezultatų rodo glitimo neigiamą poveikį žmogaus sveikatai. Žmonėms, kurių organizmas netoliaruoja glitimo gali pasireikšti daugelis iš šių išvardintų simtomų:

  • Sutrikęs virškinimas (viduriavimas arba vidurių užkietėjimas);
  • Padidėjęs skrandžio rūgštingumas;
  • Pilvo pūtimas;
  • Sutrikęs miegas bei organizmo lėtinis nuovargis;
  • Odos bėrimai.

Kai kurių tyrimų rezultatai rodo, kad glitimas gali neigiamai paveikti poros vaisingumą bei sumažinti tikimybę turėti vaikų. Taip pat tyrimai atskleidė, kad kūdikiai, kurie nesulaukę pusės metų buvo maitinami glitimo turinčiais maisto produktais turėjo padidintą riziką susirgti bronchine asma, atopiniu dermatitu bei cukriniu debetu.

Šalin gliuteną!
Pagrindinė profilaktinė ir gydomoji priemonė celiakijos metu – nevartoti maisto produktų, kuriuose yra gliuteno. Celiakijos metu vystosi alerginė reakcija gliutenui. Reikėtų vartoti ryžius, grikius, sojas ar kukurūzus, nes juose nėra gliuteno. Tai vadinama begliuteninė dieta. Be maistinių medžiagų, būtina papildomai vartoti geležies, folinės rūgšties ir kalcio preparatus. Jei laikomasi tokios dietos ir būklė pagerėja, tai reiškia, kad tokios dietos reikės laikytis visą gyvenimą.

Specialistų pasiūlymas Jums – 2 savaitės BE GLITIMO.
Dietą be glitimo išpopuliarino daktaras Frankas Lipmanas. Jo nuomone glitimas moters svoriui odai yra daug didesnis priešas nei cukrus ar kiti riebalai. Daktaras teigė, kad valgant maisto produktus, turinčius glitimo, mūsų oda tampa sudirgus, o organizmas netenka jėgų. Tačiau ar gydytojas buvo teisus galite įsitikinti tik Jūs patys iš savo maisto raciono išbraukę produktus, turinčius glitimo.

Norintiems apie gliuteno netoleravimą gauti daugiau informacijos arba susirasti bendraminčių, siūlome susisiekti su celiakijos draugija Lietuvoje.

Šaltinis: Gera gyventi

freshweb