Pagrindinis » Kuo ypatingi žalieji grikiai?

Kuo ypatingi žalieji grikiai?

ekofrisa-admin birželio 5, 2017 Komentarų: 0
A

Ar žinojote?

💚 Žali grikiai priklauso mažai kalorijų turinčių maisto produktų grupei. Jų kaloringumas tesiekia 209,2 – 100 g. Daiginant jų kaloringumas dar mažėja dėl vykstančių cheminių procesų.

💚 Žaliųjų grikių sudėtis unikali. Japonų dietologas Dz. Azava, grikius stato į pirmą vietą pagal naudingumą ir energetinę vertę. Antroje jo sąrašo vietoje yra soros. Toliau seka ryžiai, avižos, miežiai ir kt.

13 – 15 g baltymų
2,3 – 3 g riebalų
9,5 g angliavandenių
67 – 75 % krakmolo
2,0 – 2,2 g pelenų

💚 Žaliuose grikiuose yra unikalūs baltymai, kurie įeina į 8 nepakeičiamų amino rūgščių sudėtis, gerai subalansuotas, turtingas lizinu, kuris svarbus gerai kalcio absorbcijai ir raumenų baltymų formavimuisi. Tai viena svarbiausių amino rūgščių žmogui. Pavyzdžiui , kiek lizino turi 100 g baltymo: kiaušinyje – 6,0 , grikiuose – 5,1 ,miežiuose – 3,7 ir kviečiuose – 2,5.

Pagal savo biologinę vertę, kokybę ir maistingumą, grikių baltymai prilygsta vištos kiaušinio baltymams – geriausiai subalansuotiems ir vertingiems. Pagal įsisavinimą – jie artimi ankštinių kultūrų produktų baltymams.

Amino rūgštis cisteinas sustiprina organizmo išvalymą nuo šlakų ir radioaktyvių medžiagų. Histidinas užtikrina normalų vaikų augimą. Grikių baltymai turi lengvai tirpstančios frakcijos albumino ir globulino, kurie įtakoja grikių baltymo lengvą įsisavinimą organizme.

💚 Neturi gliuteino, augalinio baltymo, kuris dažniausiai randamas grūdinėse produktuose: kviečiuose, rugiuose, miežiuose, avižose. Gliuteinas yra netirpus vandenyje baltymas, kuris gali nusėsti ant žarnyno sienelių ir pabloginti žarnyno darbą. Jei jūs sergate celiakija ar yra jautrumas gliuteinui, tai žali grikiai bus puikus javų pakaitalas.

💚 Žalieji grikiai turi riebalų, ypatingai atsparių oksidacijai. Netgi ilgai laikomi, jie nepraranda vertingų medžiagų. Jų aliejuje yra 16 – 20% sočiųjų riebiųjų rūgščių, 30 – 45% oleino rūgšties, ir 31 – 41% linolo rūgšties. Palmitino, oleino, linolo ir linoleno rūgštis sudaro apie 95% bendro riebalų kiekio.

💚 Biologiškai aktyvios medžiagos grikių kruopose, garantuoja kokybišką ląstelių augimą, dauginimąsi, atsinaujinimą organizme.

💚 Žalieji grikiai pranoksta javus pagal mikro ir makro elementų sudėtį. Grikiuose daugiau geležies, kalio, kalcio, boro.Taip pat turi daugiau vitaminų B1, B2, PP, E. Net 2,3 karto daugiau vitamino E ir 3 kartus daugiau vitamino PP yra žaliuose grikiuose, nei avižose ir rugiuose.

Grikiai yra pagrindinis P vitamino šaltinis, į kurio sudėtį įeina rutinas, katechinas, kvercertinas, citrinas, hesperidinas, eriodiktiolas, cianidinas. Tai bioflavanoidas ir stipriausias antioksidantas. Vitaminas P pasižymi kapiliarus stiprinančiu, antibakteriniu poveikiu, turi švelniai malšinančių skausmą savybių.

💚 Pagal magnio kiekį, šie grikiai aplenkia avižas, kviečius, rugius 1,9 – 2,2 karto, ryžius – 4 kartais. Magnio trūkumas gali išprovokuoti vežinius susirgimus. Kaip tvirtino japonų mokslininkas, profesorius Kacudzo Niši – vienos pačių efektyviausių sveikatingumo sistemos kūrėjų, ištyręs ryšį tarp vežinių susirgimų ir magnio trūkumo organizme.

💚 Boro kiekis žaliuose grikiuose 2,5 karto didesnis nei kitose grūdinėse kultūrose. Boras reguliuoja priešskydinių liaukų veiklą, ryšium su kuo pagerėja kalcio, magnio, fosforo apykaita – tai pagrindinė kaulų struktūros statybinė medžiaga. Boras apsaugo organizmą nuo šių medžiagų netekimo.

Žaliųjų grikių nauda neginčijama ir patvirtinta įvairių šalių mokslininkų.

Šaltinis : https://balarama.lt/zaliuju-grikiu-nauda/

ekofrisa-admin